قدمهای کوچک برای اهدافمان

این یادداشت یک تیر و دو نشان است.

راستش را بخواهید امروز هم مثل روزهای دیگر میخواستم بنشینم روبروی سیستم و با شخم زدن صفحه کلید، کلماتی بکارم که از تویشان مفهومی سبز شود، اما بعد به خودم گفتم اصلن این چه کاری است بیا و امروز متفاوت باش.

بیا و  امروز خودت را غافلگیر کن ، یک کار جدید که تا حالا انجام نداده ای انجام بده، در این یادداشت درباره آن نوشته ام. اما چگونه؟

خب داستان بر می گردد به اینکه میخواستم محتواهایی که در صفحه اینیستاگرام خود منتشر کرده ام را در سایتم هم بارگزاری کنم و هر بار از انجام آن طفره میرفتم اما امروز وقتی که در برنامه روزانه ام نوشتم انتشار یادداشت وبلاگ، گفتم دست نگهدار امروز همان روزی است که باید ویدیویت را منتشر کنی.

حتمن برای شما هم پیش آمده که هر وقت میخواهید کار جدیدی انجام دهید، ذهن نقش والد ملامتگر را بازی میکند که عزیزم دلبندم، حالا چه وقت ویدیو آپلود کردن است؟

دوم اینکه این ویدیو که اصلن جالب نیست، از کارهای قبلی بدون تجربه ات بوده و کیفیت لازم را هم ندارد.

فرض کن منتشر هم کردی که چه ؟

چه دردی از تو و مخاطبت درمان میکند؟

اینها را به خاطر خودت می گویم ها …

خب اینجا درست نقطه ای است که باید حواسمان را جمع کنیم و  زمین گیر این همه سرزنش و سرعت گیر ذهن(تنبلمان) نشویم و دستمان از دست خواسته قلبیمان در نرود.

بدون اینکه بخواهید چشم در چشم ذهن ملامتگر شوید و  جوابش را بدهید و اوقات تلخی راه بیندازید، کار خودتان را انجام دهید.

او وقتی ببینید که شما برای انجام کار مصمم هستید، دیگر دست از سرتان بر میدارد و ادامه کار را به ذهن یاریگر میسپارد تا کمکتان کند کار را خوب پیش ببرید.

این اتفاق درست برای انتشار این ویدیو برای من رخ داد.

تا مرز بیا بابا از خیرش گذشتم هم پیش رفتم اما یکهو ترمز را کشیدم و گفتم اصلن این ویدیو بد ( که البته بد هم نیست، به طور خلاصه مطلب را به زیبایی رسانده ) میخواهم به کمال گرایی خودم غلبه کنم و همین ویدو را با همین سطح و کیفیت ارائه کنم، کسی حرفی دارد؟

مسلمن با این سطح از جذبه رفتاری و کلامی ذهن ملامتگر سوت زنان می رود به خواب نیمروزیش برسد.

خب بعد از مقدمه انجام کار برویم سراغ خود این ویدیو.

این ویدیو حاصل اولین حضورم در دوره فوق العاده نظم شخصی آقای کلانتری بزرگوار است.

در کلاس نظم شخصی یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته شد، انجام کارها و علایقمان به صورت خرد بود که با استمرار میتواند نتایج درخشانی را در بلندمدت رقم بزند.

مفهوم قدمهای کوچک که با عنوان خرده عادت در کتاب عادتهای خرد پروفسور بی جی فاگ و همینطور خرده عادتها از استفان گایز و اثر مرکب دارن هاردی آمده است، اشاره به همین موضوع دارد که در اینجا میتوانید بیشتر بخوانید.

این کار  یکی از اولین کارهای محتواییم بوده که در حوزه توسعه فردی در صفحه اینیستاگرامم منتشر کردم، مربوط به فروردین سال ۱۴۰۰.

امیدوارم برایتان انگیزه بخش و سودمند باشد.

این شما و این اولین محتوای ویدیوییم در وب سایت 🙂

.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *