محتوای آبکی با عنوانی جذاب

شاید شما هم مثل من در گردش‌های مجازیتان در شبکه های اجتماعی جذب عناوین جذابی شده باشید که ابروهایتان بالا رفته، چشمانتان گرد شده  ،دهانتان باز مانده که چی واقعا ؟ عه چه جالب!

و بعد بدون فوت وقت مشتاقانه نشسته اید پای دیدن یا شنیدن شگفتی که قرار است دهانتان را باز باز و برق چشمانتان را سه فازی کند.

گوینده با ولع و هیجان بسیار در حال پرده برداری از راز بزرگ و یک شگفتی خارق العاده است.

مدام موضوعی که می خواهد بگوید را تکرار می کند، بعد گریزی به توضیحات بی سر و ته و نقل قولهایی از شخصیت‌های برجسته و تختی می زند که عمرن بتوانی بروی و بپرسی که آهای حضرت فلانی شما این را گفته اید و بعد ترا به نقطه کوری از مفاهیم می‌برد که دیگر ذهنت آنتن نمی دهد و در یک خلسه معنایی می مانی ، معمولن این اتفاق در اواخر برنامه رخ می دهد که شما مخاطب پرو پا قرص نگاهتان لااقل دقایقی به محتوا خشکیده باشد.

صاحب اثر به هدفش که نشاندن و زل  زدن چشمانمان به محتوا بود رسیده، و به اصطلاح ویدیویش ویویی که باید را خورده و این می شود پول توی جیبش.

تمام ذوقت دلمه می زند، سری به تاسف تکان می دهی و سعی می کنی نام این محتوا گر کذاب را به خاطر داشته باشی تا بار دوم به دامش نیفتی.

در مقوله نویسندگی و تولید محتوا عنوان جذاب یکی از اصول اساسی جذب مخاطب است، اما این موضوع  با فریب مخاطب زمین تا آسمان فرق دارد، عنوان جذاب با یک محتوای خوب،  محترمانه مخاطب را می نشاند پای خواندن و دیدن محتوایت و سرانجامش می شود یک همراهی رضایتمندانه که فرد از صرف وقت و انرژیش پای کار پشیمان نیست و بار دیگر هم به سراغت خواهد آمد و می‌شود یک علاقمند.

عناوین جنجالی فریبنده با درون مایه محتوایی کاملا آبکی که آدم را یاد سوپهای آبکی اولیور بیچاره می اندازد، شبیه کار دزدان وقت و انرژی است که روز روشن با محتوای بی سر و ته کلک وقتت را میکَنَند.

در واقع وقتتان را به نفع خود به جیب می زنند. رعایت اخلاق در فضای مجازی زیر شاخه های زیادی دارد که یکی از آنها صداقت در بیان است و محتوا گری که این اصل را رعایت نکند دیر یا زود مخاطبان خود را از دست خواهد داد .پس زیبنده است که اگر در حوزه ساخت محتوا هستیم، در کنار انتخاب عنوان هیجان انگیز و مخاطب درو کن، دایره اخلاق را هم رعایت کرده و محتوای شایسته و در خوری آماده کنیم تا مخاطب احساس زوال وقت و انرژی نکند.

در ساخت محتوا و عنوان بندی به این نکته توجه کنیم که این محتوای من کدام گره کار مخاطب را می تواند با زکند، می تواند چه احساس خوبی را در او ایجاد کند.

محتوای ما باید به صورت ارائه یک دانش سودمند باشد یا انتقال یک احساس خوب که مخاطب را حداقل یک پله از حال حاضرش فراتر ببرد.

جذب مخاطب به هر حربه ای شایسته یک انسان اخلاق مدار محتواگر نیست.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *